torsdag den 8. april 2010

Kid A is not a Ghost

Hvis du ligesom jeg sidder og skriger over afleveringerne eller arbejdet, kommer her lidt let til hjernen. For mig er det her perfekt motivation til the work that must be done, i hvertfald når det skal være i den lette ende.

Radiohead behøver vist ingen introduktion. Nummeret Kid A er et af det mest underlige tracks, de har bakset sammen, and I like it. Her er et DangerDan remix - jeg ved faktisk ikke noget om DangerDan. Han kan ikke være helt ringe, for det her er sgu kvalitet.



Så er der Animal Collective-originalen Noah Lennox i form af sit kunstnernavn Panda Bear. Jeg er kæmpe AC fan, så det er klart at lyden tiltaler. Person Pitch-tracket "I'm Not" er remixet af dubstepproduceren Phaseone, som vist nok også har remixet et track eller to fra Burial.



Det sidste nummer kræver vel heller ikke megen intro. Det er James Mercer fra 'The Shins' og Danger Mouse, der er gået sammen om at skabe en brandgod duo. De hedder Broken Bells og det er sjældent, man hører et kunstner-clash der er så vellykket. Her er et af mine favoritnumre 'The Ghost Inside'.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar