onsdag den 7. april 2010

Sycamore = Something funny?

Tja, så er det nye singleudspil fra DK's ukronede elektroniske konge mr. Trentemøller altså på gaden. På nummeret, der har fået titlen Sycamore Feeling, kan man høre, hvordan Trente er gået (næsten) akkustisk og blevet mere analogt i sit udtryk. Han har indspillet de fleste instrumenter selv og derefter mixet det sammen. Hvis man er fan af minimal house/house, som dominerede hans tidligere album "The Last Resort", skal man nok regne med at blive skuffet, for Anders Trentemøller har tydeligvis ikke tænkt sig at bruge den næste plade på elektroniske floorfillers (selvom man stadig kan tyde en knivspids af det gamle, ikke mindst den melankolske stemning!). Hvis man derimod kan tåle lidt forandring og kan lide bands som 'Beach House' og 'Grouper', er det helt klart værd et lyt. I sær vokalen af Marie Fisker passer fantastisk til stemningen i nummeret. Take a listen:



Hvis man virkelig savner det gamle udspil, er der også mulighed for at høre den i minimale versioner med henblik på dansegulvet. Selv har jeg lige fået bestilt EP'en med dertil liggende remixes af både Gui Boratto og Thomas Schumacher.



Og så kan man jo altid undre sig over titlen 'Sycamore Feeling'. Jeg kan fortælle at Sycamore er det engelske ord for ahorn, et blad der tilnærmelsesvist ligner en anden sjov plante.
Så må I selv sutte på den. :)

Det skal lige siges, at albummet hedder "Into the Great Wide Yonder" og udkommer til maj.

2 kommentarer:

  1. Først vil jeg sige at jeg glad for at finde din lille (upcoming) blog! det ser ud som om, at du rammer min personlige musiksmag temmelig godt (du har lige vundet dig en fast læser)

    Personligt er jeg virkelig glad for Trentemøllers nye lyd, og jeg ser virkelig frem til at resten af albummet udkommer.

    SvarSlet
  2. Hej Simon, mange tak for supporten. :)

    Selv er jeg også kæmpe fan af det nye arbejde! Han har det med at ramme plet hos mig hver gang.

    SvarSlet